Vianen, zicht op oude centrum
Vandaag was het vechten met de natuurelementen. Weerberichten hadden een onbewolkte dag
beloofd, maar er waren zware stapelwolken, die een kwelling kunnen zijn voor de fotograaf. En
ja, als dan zo'n wolk een tijdlang voor de zon hangt, kan je geen foto's maken, of je krijgt dat
Hoofd- en winkelstraat
"valse licht"... je ziet het er wel aan af aan de foto's. Vandaag viel ook niet mee vanwege mijn
verzwikte enkel. Ik strompel meer dan dan ik loop. Dat betekende dus steeds kleine stukjes, en
dan weer even een kwartiertje rusten om daarvan bij te komen. Vianen is een fraai klein stadje
Mooie stadspoort
niet te ver van huis, en klein genoeg om als mankepootje te bewandelen. Het was voor het eerst
dat ik beetje gelopen heb in een week tijd, dus ging moeizaam. We hebben de hoofdstraat bekeken
en wat van de grachten gezien, waar we even gerust hebben. Daar viel het ons op dat de kastanjes
Mooie huizen
aan het sterven zijn. Ik dacht eerst, is de Herfst zo vroeg begonnen dit jaar? Nee, morsdood, en ook
al voorzien van markeringen, dus binnenkort zullen ze geveld worden. Jammer, we zien dit in het hele
land, ik vrees dat er over tien jaar weinig Kastanjes over zullen zijn... Daarna lopen we nog een rondje
Dode kastanjebomen
om de kerk, en vinden we het na anderhalf uur welletjes... Ik ben doodop, alsof ik 20 kilometer gelopen
heb... Maar goed, we zijn er lekker uit geweest, en hebben genoten van het vriendelijke Vianen, waar de
mensen stukvoor stuk goedemorgen zeggen. En de temperaturen? Ideaal! Groetjes van Arch en Gigi!
Rondje om de kerk, tijd omnaar huis te gaan
Meer foto's (Panorama's volgen)